از سراسر وب

بسیاری از ما موسیقی را از لحظه تولد، اغلب از طریق لالایی، و در بسیاری از مهم ترین مناسبت های زندگیمان، از فارغ التحصیلی گرفته تا عروسی و دیگر مراحل مهم زندگی می شنویم. چیزی در مورد موسیقی وجود دارد که به نظر می رسد ما را به یکدیگر نزدیکتر می کند و به ما کمک می کند تا به عنوان یک جامعه گرد هم بیاییم. با ما در ادامه این مقاله همراه باشید تا علاوه بر بررسی این ادعا، به کاملترین آرشیو گلچین آهنگ های شوتی عربی دسترسی یابید…

محققان اخیراً کشف کرده‌اند که ما بخشی از مغزمان را برای پردازش موسیقی اختصاص داده‌ایم که از این نظریه حمایت می‌کند که عملکرد ویژه و مهمی در زندگی ما دارد.

در چندین مطالعه نشان داده شده است که گوش دادن به موسیقی و آواز خواندن به طور مستقیم بر مواد شیمیایی عصبی در مغز تأثیر می گذارد که بسیاری از آنها در نزدیکی و ارتباط نقش دارند. اکنون تحقیقات جدید نشان می دهد که نواختن موسیقی یا آواز خواندن با هم ممکن است به ویژه در ایجاد نزدیکی اجتماعی از طریق ترشح اندورفین موثر باشد.

در یک مطالعه ، محققان دریافتند که اجرای موسیقی – از طریق آواز خواندن، نواختن طبل، و رقص – همگی باعث می‌شود شرکت‌کنندگان آستانه‌های درد بالاتری داشته باشند (معیاری برای افزایش ترشح اندورفین در مغز) در مقایسه با گوش دادن به موسیقی به تنهایی. علاوه بر این، اجرای موسیقی منجر به احساسات مثبت بیشتری می‌شود، که نشان می‌دهد یکی از مسیرهایی که از طریق آن افراد هنگام پخش موسیقی با یکدیگر احساس نزدیک‌تر شدن می‌کنند، آزادسازی اندورفین است.

در مطالعه دیگری ، محققان اثرات آواز خواندن با هم در یک گروه کر کوچک (20 تا 80 نفر) را در مقابل یک گروه کر بزرگتر (232 نفر) بر میزان نزدیکی و آستانه درد مقایسه کردند. محققان دریافتند که هر دو گروه کر سطح آستانه درد خود را پس از آواز خواندن افزایش دادند. با این حال، گروه بزرگتر نسبت به گروه کوچکتر تغییرات بزرگتری را در نزدیکی اجتماعی پس از آواز خواندن تجربه کردند. این به محققان نشان داد که اندورفین های تولید شده در آواز می توانند به سرعت گروه های بزرگ را به هم نزدیک کنند.

موسیقی به ویژه آهنگ های عربی معروف اینستاگرام شوتی بیس دار با ترشح دوپامین مرتبط است که در تنظیم خلق و خو و رفتار ولع مصرف نقش دارد، که به نظر می‌رسد توانایی موسیقی در ایجاد لذت را پیش‌بینی می‌کند. همراه با تأثیرات روی اندورفین، به نظر می‌رسد موسیقی به ما احساس خوبی می‌دهد و با دیگران ارتباط برقرار می‌کند، مخصوصاً زمانی که خودمان موسیقی می‌سازیم. اما موسیقی چیزی بیش از یک لذت مشترک است. مطالعات جدید نشان می دهد که چگونه می تواند برای ایجاد حس هویت گروهی کار کند.

اما موسیقی چگونه این کار را انجام می دهد؟ برخی از محققان بر این باورند که این ریتم در موسیقی است که به ما کمک می کند تا مغز خود را هماهنگ کنیم و حرکات بدن خود را با دیگران هماهنگ کنیم و این گونه است که می توان اثرات را به کل گروه ترجمه کرد. تحقیقات با نشان دادن اینکه چگونه هماهنگی حرکت از طریق موسیقی حس اجتماعی و رفتار اجتماعی ما را افزایش می دهد، از این پایان نامه پشتیبانی می کند. در واقع، یک مطالعه نشان داد که کودکان دو ساله حرکات بدن خود را با ضرب طبل همگام می‌کنند – دقیق‌تر با انسان که می‌توانستند ببینند تا ماشین درام.

در مطالعه دیگری ، افرادی که در کنار هم نشسته بودند و از آنها خواسته می شد تا آهنگ های بیس دار عربی بزنند، بدون موسیقی هماهنگی بهتری داشتند، اما زمانی که در حین گوش دادن به موسیقی همگام شدند، احساس نزدیکی به یکدیگر کردند . در مطالعه‌ای که توسط اسکات ویلترموث و چیپ هیث از دانشگاه استنفورد انجام شد، کسانی که به موسیقی گوش می‌دادند و حرکات خود را با موسیقی هماهنگ می‌کردند، هنگام شرکت در بازی‌های اقتصادی (حتی در موقعیت‌هایی که نیاز به ضرر شخصی داشت، توانستند بهتر همکاری کنند و سخاوتمندانه‌تر با دیگران رفتار کنند. خوبی های گروه، مانند بازی کالاهای عمومی ). همه این شواهد به تأیید جایگاه موسیقی در تقویت روابط اجتماعی ما کمک می کند. شاید به همین دلیل است که وقتی می خواهید مردم با هم پیوند بخورند، موسیقی منبع طبیعی برای تحقق آن است. چه در کنسرت‌ها، رویدادهای اجتماعی یا کنفرانس‌های هیبتی، موسیقی می‌تواند به ما در ارتباط، همکاری و مراقبت از یکدیگر کمک کند. این نشان می‌دهد که اگر می‌خواهیم جامعه هماهنگ‌تری داشته باشیم، بهتر است موسیقی را در زندگی خود و فرزندانمان قرار دهیم.

به این آهنگ چه امتیازی می دهید؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. شمارش آرا: 0

اولین نفری باشید که به این آهنگ امتیاز می دهید.

نظرات
پی ام 30 موزیک
[ads_footer]